GYIK

Gyakran ismételt kérdések a KigaRoo-ról és funkcióiról.

Rólunk

KigaRoo –rövid áttekintés

A KigaRoo egy egyszerűen használható program minden típusú és méretű gyermekmegőrző egység vezetéséhez és bemutatásához.

A KigaRoo a szülők legkisebb kezdeményezésétől a nagy egyházi vagy önkormányzati fenntartású óvodákig minden intézmény igényeinek megfelel, − függetlenül azok méretétől vagy a fenntartó típusától. A KigaRoo csupán néhány kattintással elérhetővé teszi a szülőkkel, kollégákkal (email megosztókon, okostelefon alkalmazásokon vagy adott esetben egy önálló weboldalon keresztül) történő korszerű kommunikáció lehetőségeit. Vigye fel időpontokra, munkára, szabadságra vonatkozó terveit, hozza létre fejlődési naplóját, jelöljön ki feladatokat és koordinálja időpontjait –mindezt egyszerűen! Ehhez a KigaRoo minden időben minden információt és adatot biztosít intézményéről, kollégáiról, gyermekeiről az ő gondozójukról az adatvédelmi szabályoknak megfelelően.

Hogy jött létre a KigaRoo és ki áll mögötte?

A KigaRoo egy olyan vállalat, amely az új médiumok, szoftverfejlesztés, jog és üzemeltetés területéről érkezett specialistákból álló csapata révén rengeteg tapasztalattal rendelkezik. Az óvodák vezetőivel, pedagógusokkal és óvodás, napközis szülőkkel folytatott számos beszélgetés során merült fel az ötlet, egy olyan szoftver létrehozására, amely a kora gyerekkori oktatási intézményekben megkönnyíti a mindennapokat. Csapatunk így hozzáfogott egy gyakorlati megoldás kidolgozásához és folyamatos fejlesztéséhez! A KigaRoo egy egyszerűen kezelhető szoftver, amely segíti a pedagógusok munkáját ezzel egy időben pedig megkönnyíti a szülőkkel történő kommunikációt.

Mit jelent a KigaRoo valójában?

A KigaRoo elnevezés a nemzetközileg használatos szó a „Kindergarten“ és a logónkon is látható kenguru angol megfelelőjének „Kangaroo“ rövidítéseiből tevődik össze. Számunkra a kis kenguruk növekedése anyjuk erszényében a biztonság és a gondoskodás ugyanakkor a flexibilitás és a dinamika tökéletes jelképe –ezek mindegyike fontos feltétele annak, hogy a gyermekek a későbbiekben önállóakká váljanak, és nagy dolgokra legyenek képesek.

Mi különbözteti meg a KigaRoot a piac többi szoftverétől?

A KigaRoo egyesíti a professzionális adminisztrációs szoftvert egy kommunikációs eszközzel, fókuszának középpontjában pedig az intézményvezetés, nevelők és szülők/törvényes képviselők együttélésének előmozdítása áll.

A KigaRoo az egyetlen olyan adminisztrációs szoftver, amely minden táblagépen és okostelefonon használható.  Így bárhol és bármikor elérheti adatait a Kita segítségével. Adminisztrációs tevékenységét szükség esetén akár otthonról akár a metróból is kényelmesen intézheti!

 

A KigaRoo magáért beszél és bárki számára elérhető. A felhasználói felületen tett néhány kattintás után a KigaRoo szinte magától dolgozik. Szintén újdonságot jelent az óvodai adminisztrációs programok piacán a lehetőség, hogy az adminisztrációt és a kommunikációt egy magát folyamatosan frissítő weboldallal kössük össze.

Milyen technikai előfeltételei vannak a KigaRoo használatának?

Egy egyszerű asztali számítógép vagy laptop, szokásos operációs rendszerrel (MacOS, Windows vagy Linux), internet hozzáférés és egy frissített böngésző (amit javaslunk: Mozilla Firefox, Google Chrome vagy Safari, valamint Internet Explorer 10-es verziótól felfele).

A szoftver telepítése a számítógépére a KigaRoo használatához nem szükséges!

Hogy tudom a KigaRoo-t bárhonnan használni?

Az akadálymentes hozzáférésnek köszönhetően minden internetképes eszközön keresztül lehetőséget biztosít a KigaRoo, hogy bárhonnan kényelmesen hozzáférjen egyéni portáljához. Minden egy helyen mégis bárhonnan elérhetően! Könnyítse meg mindennapi adminisztratív feladatait a KigaRoo átfogó funkcióival szervezés, kommunikáció és adminisztráció terén.

KigaRoo alkalmazásunk segítségével okostelefonjával még gyorsabban hozzáférhet aktuális információihoz, kontaktadataihoz és időpontjaihoz.

Miért nyújtjuk a KigaRoo-t az első négy hétben díjmentesen?

Szeretnénk Önnek időt adni, hogy nyugodtan megismerkedjen a szoftverrel. Ezért kínáljuk a KigaRoo-t az első négy hétben díjmentesen. Szeretnénk ha ügyfeleink részt vennének a KigaRoo kialakításában, hogy a szoftvert számukra a lehető legkényelmesebbé és egyszerűbbé tegyük és folyamatosan fejlesszük.

Lehetséges az adatok importálása?

A KigaRoo díjmentesen és az adatvédelmi szabályokat figyelembe véve támogatja adatai importálását. Szükség esetén keresse meg csapatunkat és ők biztosítják a szükséges importálási mintát.

Funkciók

Milyen funkciókkal rendelkezik a KigaRoo?

A KigaRoo három egymásba fonódó funkcióra osztható fel, ezáltal a lehető legnagyobb kényelmet nyújtva Önnek az óvodai szoftverek között:

1.     Törzsadatok
2.     Szervezés, irányítás
3.     Belső kommunikáció

Ezen felül a PLUS-csomag lehetőséget biztosít arra, hogy intézményét kényelmesen és egyedien mutassa be az interneten:

4.     Bemutatkozás (saját óvodai honlap)

Hogy működik a törzsadatok vezetése és mi mindent jelent?

Jegyezze fel a „törzsadatok” alatt az intézményéhez tartozó információkat egyszerűen és átláthatóan. Módosításokat vagy kiegészítéseket bármikor végezhet. Amennyiben nem tud minden információt rögtön felvinni, lehetősége van rá azokat később pótolni.

A törzsadatokat az alábbi területek szerint viheti fel és kezelheti:

  • gyermekek
  • szülők
  • csoportok
  • munkatársak
  • intézmény
  • költségviselő
  • szolgáltatási típusok
  • napi, heti, havi áttekintés
  • részletes fejlődési napló
  • speciális étkezés/diéta
  • egészségügyi információk
Milyen szervezési és irányítási lehetőségekett biztosít a KigaRoo?

A KigaRoo számos szervezési és irányítási lehetőséget biztosít. A fókuszban adatainak egyszerű kezelése és gyors vezetése áll.

  • munkaidő beosztások
  • szabadságolási terv
  • határidőnaptár
  • beosztási statisztika
  • foglaltsági statisztika
  • számlák kezelése/elszámolás
  • jelen- és távolléti lista
  • dokumentumkezelés
  • általános információk az intézményről
  • fontos dokumentáció intézményéről
  • csoport információk
  • rendezvény és projekt naptár
  • fényképalbumok
  • saját törzsadatok, szülők és gyermekek
  • hozzáférés munkatársaknak és szülőknek
  • személyzeti és elszámolási adatok
Milyen kommunikációs lehetőségeket biztosít a KigaRoo a kollégákkal és a szülőkkel?

A kommunikáció és az információcsere egyre fontosabbá válik: a gyermekmegőrzés területén is nélkülözhetetlen a kommunikáció az intézmény, a munkatársak, a szülők/törvényes képviselők között. Ezért a KigaRoo különböző lehetőségekkel biztosítja az egyszerű és kényelmes kommunikációt a résztvevő felek között:

  • e-mailek kezelése (munkatársak és szülők)
  • szervezési adatok és kapcsolattartó lehetőségek cseréje
  • beállítható házon kívüli üzenet például szabadság vagy betegség esetén
  • projektek és szervezési feladatok közös feldolgozása
  • központi adatok közös hozzáféréssel
Milyen lehetőségeket rejt intézménye számára a KigaRoo-val létrehozott weboldal?

A KigaRoo weblapszerkesztő csomagjával most lehetősége nyílik intézményét az interneten is bemutatni. Csupán néhány kattintás, gyakorlatlan felhasználóknak is egyszerű. A weblapszerkesztő csomag lehetővé teszi, hogy közvetlenül a KigaRoo-ból jelenítsen meg fényképalbumokat, étlapokat, időpontokat és híreket.

Online bejelentkezéssel tudja aktiválni a szülők megőrzési helyre vonatkozó igényeit, melyeket aztán közvetlenül a KigaRoo-ból megválaszolhat vagy egyes gyermekeket innen közvetlenül a KigaRoo várólistára tehet át.

A gyermekmegőrzés egyre inkább a társadalmi és politikai szemlélet fókuszába kerül. Ahogy több más területen a gyermekőrzéssel foglalkozó intézmények esetében is egyre fontosabb, hogy magukról professzionális és meggyőző képet fessenek, modern kommunikációs lehetőségeket kínáljanak, hogy ezáltal mind a szülőknek mind az munkatársaknak vonzóak legyenek.

A KigaRoo-val a lehetőségek száma együtt nő! Megadhatja, mikor lesznek a következő „nyílt napok” vagy a következő szülői est, mely munkatársak gondoskodnak intézményében a gyermekekről, milyen szolgáltatási fajtákat kínálnak, ezen opciók mellett rengetek további lehetőség áll rendelkezésére, hogy egyéni intézményi profilját bemutassa.

A stresszes óvodai környezetben szinte lehetetlen a teendők mellett egy weboldalt is létrehozni, gondozni és a tartalmát rendszeresen frissíteni. A gondozási költség gyakran igen magas és a tartalmak egy része ennek ellenére sem aktualizált. A KigaRoo weblapszerkesztő csomaggal mindez nagyon egyszerű: csupán néhány kattintással létrehozhatja egyedi weboldalát óvodája számára. Ugyanilyen egyszerűen tudja tartalmait is például szövegeket és képeket módosítani. Sok tartalom pedig automatikusan és közvetlenül a KigaRoo-ból frissíthető, amennyiben a weblapszerkesztő csomagban a megfelelő oldalt aktiválja és például egy fotóalbum vagy időpont előtt a „webes jóváhagyás” négyzetet bekattintja. Ezzel a megfelelő tartalom már meg is jelenik óvodája honlapján. A lejárt időpontok pedig automatikusan eltávolításra kerülnek, így honlapja mindig aktuális marad.

Amennyiben domainnel (internetcím/URL) is rendelkezik intézménye számára, azt domain szolgáltatójánál egyszerűen az Ön új KigaRoo-val létrehozott weboldalára irányíthatja. Így Ön továbbra is a már ismert internetcímén lesz elérhető.

Fizetés & Számlázás

Van a KigaRoo használati szerződésnek futamideje?

Ellenkérdés: Aktuálisak ma még a hosszú futamidejű szerződések?

Mi a KigaRoo-nál úgy gondoljuk nem!

Ha egy nap a KigaRoo-t már nem kívánja használni, elegendő egy rövid írásos tájékoztatást küldenie nekünk és mi deaktiváljuk hozzáférését az aktuális elszámolási időszaka végével.

Milyen költségek merülnek fel a KigaRoo használatával?

A KigaRoo-nál csupán a havi költségeket számoljuk fel az aktuális árlista alapján. A támogatás, a szerver tárhelye (árlista alapján) és a rendszeres adatvédelem a szolgáltatás része.

A havi költség az alapdíjból és az aktuálisan ellátott gyermekek számából tevődik össze. Az alapdíjban a PLUS és BASIS csomagok esetén 20 gyermek már inkluzíve benne van. Minden további gyermek 1 eurót jelent havonta (ÁFA-val).

Választhatja PLUS- (5 GB tárhely és weboldal) vagy BASIS-csomagunkat (5 GB tárhely) attól függően, hogy szeretne-e egyéni weboldalt óvodájának vagy nem. Gyermekfelügyelőknek a MINI-csomag (1 GB tárhely és weboldal) optimális maximum 8 aktívan felügyelt gyermekig.

Milyenek az elszámolási időszakok?

Minden elszámolási időszak végén havonta kap egy számlát a KigaRoo licencről.

Ha például 2012.06.13-án kezdi el használni a KigaRoo-t, akkor az első időszakot 2012.06.13-07.12 kipróbálásként, díjmentesen kapja. A következő elszámolási időszak 2012.07.13-08.12 visszamenőlegesen, intézményében az aktívan ellátott gyermekek számát figyelembe véve kerül kiszámlázásra.

Hogyan fizethetek, és hogy kapom meg a számlám?

A KigaRoo licence számláját e-mailben küldjük. Valamint letölthető formában biztosítunk minden számlát fiókjában a „szervezés” > „fiók kezelése” > „számlák kezelése” menüpontban. Fizetési adatait is ellenőrizheti és módosíthatja ebben a pontban.

A számla összegét kétféleképpen egyenlítheti ki:

1.   Díjbeszedés

Annak érdekében, hogy fizetését megkönnyítsük a standardizált és a jövőre nézve biztonságos SEPA-díjbeszedési folyamatot használjuk.

Kérem, vegye figyelembe, hogy a SEPA- eljárás csak euróban történő fizetés esetén alkalmazható.

2.      Átutalás

A számla összegét havonta önállóan is átutalhatja.

Hogyan tudom az igényelt KigaRoo csomagomat módosítani?

KigaRoo csomagját bármikor módosíthatja. Fiókjában a „szervezés” >”fiók kezelése” >”díjak & upgrade” menüpontban találja a szükséges beállításokat.

Adatai és beállításai az upgrade-et követően természetesen változatlanul megmaradnak.

Felhasználó & felhasználói jogok

Milyen felhasználók regisztrálhatnak?

A KigaRoo négy különböző felhasználói csoportnak kínál hozzáférést. A KigaRoo-support-on keresztül a több óvodát fenntartók számára egy fenntartók szint is elérhető.

1.   Szülők/törvényes képviselők – ide tartoznak a szülők, nagyszülők, vagy a megfelelő a gyermekért felelős személyek és törvényes képviselők, akiket az adott gyermek részére megneveznek.

2.   Munkatársak – intézményenként és egyéni felosztás szerint az irányítási szakszemélyzettől, nevelőktől vagy adótanácsadóktól mindenki ide sorolható és a megfelelő hozzáféréssel ellátható.

3.   Munkatársak rendszergazdai joggal- itt szintén egy egyéni felhasználói csoportról van szó, melyet az óvodavezetése és/vagy az adminisztrátor nevez meg és alkalmaz.

4.   Adminisztrátor – az adminisztrátor rendszerint az óvoda vezetése és/vagy egy annak a nevében eljáró személy. Az a személy, aki az első bejelentkezéskor egy intézményhez bejelentkezik a KigaRoo-ban, adminisztrátori szerepet kap. Az adminisztrátori jogot más személyre is át lehet ruházni.

5.   Fenntartó –a fenntartó, mint egy óvoda vagy egy intézményszövetség fölérendelt szervezeti szintje speciális funkciókat kap a fölérendelt irányítás megkönnyítésére. A fenntartó hozzáférés CSAK a KigaRoo support csoportja által hozható létre.

Milyen jogai vannak a különböző felhasználói csoportoknak?

A KigaRoo legfontosabb alapelve az ADATVÉDELEM. A KigaRoo lehetővé teszi, hogy pontosan meghatározhassa intézményének mely információit és adatait kinek tegye hozzáférhetővé. A kezdéshez szükséges legfontosabb alapbeállítások már konfigurálva vannak.

Ön határozza meg mely információk lesznek láthatóak a nyilvános weboldalon, melyek csak a gondozók egy meghatározott csoportja számára, melyek pedig a szülők és adott esetben a gyermek további törvényes képviselői részére.

Regisztráció & Bejelentkezés

KigaRoo rövid magyarázat

A regisztrációs folyamat három lépésre osztható.

1. lépés:
Először töltse ki a regisztrációs oldalon a szükséges mezőket: keresztnév, vezetéknév, e-mail cím és jelszó. A jelszó biztonsági okokból legalább 8 karakterből kell, hogy álljon és legalább egy számot (0-9) és egy különleges karaktert (pl.: ! § $ % & / + # - ?) is tartalmaznia kell. Fogadja el Általános Szerződési Feltételeinket és végül kattintson a „tovább” gombra.

2. lépés:
A második lépésben meg kell adnia óvodája nevét, a saját telefonszámát és lakcímét, a valóságnak megfelelően ezt követően pedig a „Induljunk” gombra kell kattintania.

3. lépés:
A harmadik és egyben utolsó lépés a fiókaktiválás. Ehhez az e-mailben érkezett aktiváló linkre kell kattintania, melyet az 1. és 2. lépés teljesítése után kapott meg.

Hogy tudok a sikeres regisztráció után bejelentkezni?

Mihelyt sikeresen regisztrálta magát a www.kigaroo.hu/login oldalon keresztül vagy a „BEJELENTKEZÉS“ gombra kattintva a kezdőlap jobb oldalán felül e-mail címe és jelszava megadásával be tud jelentkezni.

Különbözik a regisztráció munkatársak és szülők esetében?

Munkatársak és szülők esetében is azonos a regisztrációs folyamat. Őket a mindenkori intézmény sub-/adminisztrátora veszi fel a KigaRoo-ba. Mihelyt az intézmény a felvett munkatársaknak vagy szülőknek a KigaRoo használatát elérhetővé teszi, e-mail értesítőt küldünk a saját bejelentkezési adataival és így már használhatja is a „BEJELENTKEZÉS” menün keresztül a KigaRoo okostelefon-alkalmazást vagy www.kigaroo.hu weboldalt.

Adatbiztonság

Garantálják adataim biztonságát?

Adatai védelme a KigaRoo-nál kiemelt fontosságú! Ezért minden adatot kizárólag egy szerveren tárolunk Németországban. Emellett rendszereinket folyamatosan ellenőrizzük és biztosítjuk. Rendszeresen végzünk biztonsági frissítéseket és csak a legjobb vállalati tűzfalakat és biztonsági programokat használjuk. Adatai védelme érdekében: a nap 24 órájában, a hét minden napján az év 365 napján!

A KigaRoo használata biztonságos 128-bit-titkosításon keresztül történik. Ez ugyanaz a titkosítási módszer, amelyet a bankok az online bankolásnál is használnak. Minden felhasználói adatot szigorúan bizalmasan kezelünk a német adatvédelmi irányelveknek megfelelően és garantáljuk, hogy azokat harmadik félnek nem adjuk tovább.

Kérjük, vegye figyelembe adatvédelmi szabályzatunkat. Ha további kérdései merülnének fel küldje őket el nekünk, az alábbi űrlap segítségével.

Hol tárolják az adataimat?

Egy hagyományos szoftvernek, melyet számítógépén tárol és használ a KigaRoo-hoz viszonyítva számos hátránya és rizikója van. Ha elveszik vagy ellopják számítógépét vagy akár egy hardver meghibásodás esetén adatai menthetetlenül elvesznek. Olyan problémák, melyek gyakran vírusok vagy kártékony szoftverek hatására lépnek fel a KigaRoo online szoftverének használata esetén nem fordulhatnak elő: adatait naponta mentjük védett nagyteljesítményű szervereinkre, melyek a legnagyobb biztonságot garantálják adatai számára!

Kapcsolat & Segítség

Kérdésem, javaslatom, kifogásom van a KigaRoo-val kapcsolatban –kihez fordulhatok?

Amennyiben kérdése merülne fel, melyre a GYIK-ban nem talált választ űrlapunkkal, postán vagy e-mailben visszaküldve, illetve telefonon is állunk rendelkezésére.

Termékünket csak Önnel tudjuk jobbá tenni.  Kérjük, mondja el véleményét, ha valami nem nyerné el a tetszését.

Munkatársaink hétfőtől-péntekig 8:00-16:00 óra között állnak rendelkezésére a (06-1) 323-1605-es számon és az info@mentor.hu e-mailcímen.

Mentor Informatika Kft.

1113 Budapest, Bocskai út 77-79.
E-mail: info@kigaroo.hu vagy support @kigaroo.hu

Tel.: (06-1) 323-1605
Fax: (06-1) 323-1604

Csapatunk természetes örül miden pozitív visszajelzésnek és annak is ha Ön is ajánl minket másoknak!

Akár a Facebook-on keresztül (www.facebook.com/KigaRoo.de) vagy egy személyes beszélgetés során –meséljen barátainak, kollégáinak és társainak a KigaRoo-val kapcsolatos tapasztalatairól. Köszönjük!

Ezen az oldalon találja a gyakran ismételt kérdéseket a KigaRoo-ról. Amennyiben kérdésére nem talál választ a KigaRoo csapata hétfőtől péntekig 08:00 és 16:00 között díjmentesen áll rendelkezésére a (06-1) 323-1605-ös számon –Önt csupán a telefonálás költsége terheli.

Amennyiben konkrét kérdése merülne a KigaRoo funkcióiról, itt találja őket:

Funkciók GYIK